رفع مشکل Cleanup Wizard WSUS Server

قفل شده
آواتار کاربر
moqaniyani
مدیر کل سایت
پست: 14
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۰, ۱۰:۲۰ ق.ظ

رفع مشکل Cleanup Wizard WSUS Server

پست توسط moqaniyani »

سلام
خیلی تلاش کردم تا تسلط کافی بر روی wsus سرور بدست بیاورم ، اما بنظر میرسد که اصلا و ابدا نمیشه ، هربار با چالش جدید روبرو میشم.
اینبار متوجه شدم که هاردی که قرار بود آپدیت ها را دانلود و در آنجا ذخیره کند پر شده است ، سعی کردم در قسمت Option گزینه Server Cleanup Wizard به حذف آپدیت هایی رو بیارم که منقضی و بلا استفاده شده است اما با مشکل برخورد کردم با خطای Reset Server Node برخورد کردم ، در اینترنت به جستجو پرداختم ولی تمام راه حل ها بی نتیجه ماند که در نهایت به چندتا اسکریپت برخورد کردم .

اسکریپت اول : اومد و فایلهای داخل پوشه مخصوص آپدیت های دانلود شده را فشرده سازی کرد و موفق شدم فضای خالی ایجاد کنم اما کماکان گزینه Cleanup Wizard با خطا مواجه میشد ، به من پیشنهاد شد که سرور را از اول راه اندازی کنم ولی نمیخواستم که صورت مسئاله را پاک کنم برای همین به تلاشم ادامه دادم.پیشنهاد میکنم برای تست شما از اسکریپت اول استفاده نکنید و در اسکریپت دوم مستقیما سراغ اسکریپت wsus-cleanup-updates.ps1 برید.

اسکریپت دوم : که خودش شامل چندین اسکریپت میشد ، یکیش شامل پاک کردن آپدیت های مربوط به Driver ها بود ، یکیش برای نصب آپدیت های Approve شده بود که میومد اون هارو نصب میکرد و اگر موفق نمیشد به حالت Decline قرار میداد ، اونی که من جواب گرفتم و دیگه Cleanup Wizard خطا نمی داد ، Cleanup-Updates بود ، بعد از اینکه از این استفاده کردم ، دیگه کیلین آپ ویزارد خطا نمیداد و با موفقیت آپدیت های بلا استفاده را حذف میکرد.

اسکریپت اول فشرده کردن فایل های آپدیت :
wsus-cleanup-master.zip
(5.3 KiB) 126 مرتبه دانلود شده
اسکریپت دوم ( پیشنهاد میکنم wsus-cleanup-updates را استفاده کنید ) :
WSUS-Cleanup-Scripts-master.zip
(4.07 KiB) 129 مرتبه دانلود شده
توجه : برای اجرای این اسکریپت نیاز به RAA دارید یعنی Run as Admin ، برید در Command Prompt و برید در مسیر فایلها و دستور زیر را برای اجرای آن وارد کنید ، مانند مثال زیر :

کد: انتخاب همه

powershell -file wsus-cleanup-updates.ps1
### تازه فهمیدم ، چیزی نمیدونم ###
------------------------------------------------------
{ همیشه قبل از هرکاری یا Backup بگیر یا Snapshot از ماشین یا سرور }
قفل شده